درس6 هفتم

 درس ششم

بیمه و مقابله با حوادث

1-"بیمه گر"به چه کسی می گویند؟(ص24متن) موسسه ای که ما را بیمه می کند.

2-"بیمه شونده"به چه کسی می گویند؟(ص24متن) کسی که بیمه می شود.

3- چرا بیمه به وجود آمده است؟(ص25) برای جبران زیان های مالی و جانی.

4- بیمه چیست؟(ص25) بیمه یک قرارداد بین بیمه گر و بیمه شونده (بیمه گذار) است.مؤسسه بیمه گر، تعهد می کند در قبال دریافت حقّ بیمه از بیمه شونده،خسارت های ناشی از حوادث معینی را جبران کند.

5- انواع بیمه را نام ببرید و مثال بزنید. (ص25متن) 1- بیمه اجباری مثل بیمه دانش آموز 2-  بیمه اختیاری مثل بیمه بدنه اتومبیل

6- بیمه ی اجباری چیست؟(ص25) یعنی طبق قانون افراد باید این بیمه ها را انجام دهند.

7- بیمه ی اختیاری چیست؟(ص25) افراد، داوطلب می شوند که برای حوادث احتمالی از بیمه استفاده کنند.

8- بیمه ها از نظر خدمات به چند دسته تقسیم می شوند؟(ص25) 1- بیمه بهداشت و درمان2- بیمه بیکاری3- بیمه عمر4- بیمه از کارافتادگی 5-  بیمه روستاییان 6-  بیمه بدنه اتومبیل 7-  بیمه سرنشین خودرو 8-د  بیمه آتش سوزی 9-  بیمه منازل مسکونی.

9- چرا  طبق قانون باید وسایل نقلیه موتوری را بیمه کنیم؟(ص26) تا در هنگام وقوع حوادث، بتوانند برای هزینه های درمانی یا خسارت به اتومبیل، از کمک های بیمه استفاده کنند.

10- بیمه ی کار چیست؟چرا بوجود آمده است؟(ص26) بر طبق قانون، کلیه سازمان ها، صاحبان بنگاه ها، شرکت ها و کارفرمایان، وظیفه دارند همه ی کارمندان و کارگران خود را در مقابل حوادث ناشی از کار، بیمه کنند.

11- در چه مواقعی می توانیم از بیمه ی بهداشت و درمان استفاده کنیم؟(ص26) افرادی که تحت پوشش بیمه ی بهداشت و درمان هستند می توانند بخشی از هزینه های پزشکی خود را مانند عمل جراحی، آزمایشگاه، خرید دارو و... از طریق بیمه دریافت کنند.

 

 

 

 

درس هفتم

تولید و توضیع

1- انواع تولید محصول را نام ببرید. (ص30) محصولی که تولید می شود ممکن است کالا باشد مانند: کیف، کفش، یخچال و یا ممکن است خدمات باشد مانند: خدمات پزشکی، آموزش، بیمه، حمل و نقل و... .

2- تولید محصول به چه منظوری صورت می گیرد؟(ص30) رفع نیاز ها و خواسته های انسان

3- منابع طبیعی به چه منابعی می گویند؟(ص30) آنچه در طبیعت وجود دارد مانند آب، خاک، جانوران، جنگل ها، معادن (نفت،گاز، زغال سنگ، آهن و)منابع طبیعی هستند.

4- سرمایه چیست؟چند نمونه از سرمایه ها را نام ببرید. (ص31) انسان برای آنکه از منابع طبیعی استفاده و آنها را به کالا تبدیل کند به ابزار و تجهیزاتی نیاز دارد. این تجهیزات سرمایه نام دارد.ماشین آلات، ابزار کار و زمین یا ساختمانی که تولید در آنها صورت می گیرد و نظایر آن، سرمایه هستند.

5- نیروی انسانی چه تاثیری در تولید دارد؟(ص31) اگر کار و تلاش انسان نبود، چیزی تولید نمی شد و آدمیان نمی توانستند به زندگی ادامه بدهند. به همین دلیل نقش نیروی انسانی در تولید بسیار مهمّ است. برای تولید هر محصولی، نیروی انسانی باید دانش و مهارت لازم را داشته باشد.

6- عوامل تولید را نام ببرید. (ص30و31) منابع طبیعی - نیروی انسانی - سرمایه

7- چرا تقسیم کار در جامعه به وجود آمده است؟(ص31) در گذشته های دور با رونق کار کشاورزی تولید محصول زیاد شد. با تولید غذای کافی دیگر همه مجبور به کار کشاورزی نبودند و به تدریج افراد دیگر توانستند به کار های دیگر بپردازند و در برخی کارها مهارت پیدا کنند. بدین ترتیب تقسیم کار در جامعه بوجود آمد.

8- چرا در جوامع امروزی شغل به حرفه های متعددی پدید آمده است؟(ص31متن) با تقسیم کار در جامعه هرکس تولید یک یا چند محصول را برعهده گرفت و شغل های گوناگون پدید آمدند.

9- مشاغل و فعالیت های اقتصادی به چند گروه طبقه بندی می شود؟( به ترتیب نام ببرید) . (ص32) کشاورزی صنعت خدمات

10- به نظر شما کدام یک از عوامل تولید مهم تر است؟(ص32) نیروی انسانی

11- توزیع در لغت به معنی پخش کردن است. (ص33)

12- توزیع چه نوع فعالیتی است؟(ص33) بین تولیدکننده و مصرف کننده رابطه برقرار می کند.

13- چرا تولید کنندگان دنبال بازارهای مصرف می گردند؟(ص33) تولیدکنندگان باید محصولات خود را به دست مشتریان برسانند. به همین دلیل سعی می کنند بازارهای مصرف را پیدا کنند. یعنی ببینند در کدام مناطق این کالاها خواهان یا مشتریان بیشتری دارد.

14- بازار ها شامل چه مکان هایی می شوند؟(ص33) بازار های قدیمی در شهرها، فروشگاه های چند طبقه و مغازه هایی است که در اطراف خیابان ها احداث شده است.

15- فروشنده ای که می خواهد کسب حلال داشته باشد باید از کم فروشی و گران فروشی پرهیز کند. (ص)

16- در آمد حاصل از کم فروشی و گران فروشی حرام است. (ص34)

17- اگر در آینده فروشنده کالا یا محصولی باشید، چه نکاتی را رعایت می کنید؟ با مشتری چگونه رفتار می کنید؟ 1- کالای فاسد به مشتریان نمی دهیم 2- کم فروشی نمی کنیم 3- گران فروشی نمی کنیم.

 


نظرات شما عزیزان:

دبیرستانی
ساعت21:36---26 آبان 1395
یادش بخیر

.
ساعت21:10---24 آبان 1395
سلام
سیچع کس د نظر نیه


نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







تاريخ : یک شنبه 23 آبان 1395 | 23:10 | نویسنده : اصغر رضایی گماری |